پایان نامه

انجام پایان نامه - پایان نامه کارشناسی ارشد- پایان نامه دکترا

پایان نامه

انجام پایان نامه - پایان نامه کارشناسی ارشد- پایان نامه دکترا

شرکت ادیت اکسپرتس ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به پایان نامه,پایان نامه کارشناسی ارشد,پایان نامه دکترا و .. در سراسر ایران

پیوندها

پایان نامه | پایان نامه - فرمت دانشگاه

editexperts edex | يكشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۰۴:۰۸ ب.ظ

فرمت دانشگاه و قالب پایان نامه

دانشجویان در حال تحصیل در تمام دانشگاه ها برای گرفتن مدرک و گواهینامه ی دوره تحصیلی در مقاطع و سطوح تحصیلی متفاوت از جمله مقطع ارشد و دکتری باید پروژه تحقیقاتی یا همان پایان نامه و یا رساله ی خود را ارائه دهند که از فرمت دانشگاه مشغول به تحصیل پیروی می کند.

 

 

دانشجو پس از گذراندن دروس مختلف و کسب مهارت, برای شروع پروژه و انتخاب هدف و مسیر خود موضوعی را برگزیند و برای تکمیل و تحقق آن گام بردارد.

فرمت دانشگاه چیست؟

فرمت دانشگاه قالب بندی مخصوصی می باشد که هر دانشگاه برای  پروپوزال و پروژه های دانشگاهی خود تعریف می کند و دانشجویان نیز موظفند طبق فرمت دانشگاهخود پیش بروند و در نوع و شکل ظاهری و موارد دیگر کاملا یک شکل و هماهنگ باشند.

فرمت دانشگاه و بخش های آن

تمامی پایان نامه هایی که توسط دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی ارشد و دکتری و همچنین مقالات موجود در کتابخانه های مرکزی باید قالب و فرمت منحصربفردی داشته باشند تا بتوان از آن ها در کتابخانه های مرکزی و یا دانشگاهی بهره گرفت.

برهمین اساس برای شروع یک پروژه دانشگاهی یا مقاله ابتدا باید با نحوه نگارش و تنظیم آن آشنا شویم و سپس یک طرح کلی را بصورت مکتوب و مصور یعنی همان پروزال آماده کرده و با دریافت فرمت دانشگاه مطابقت داده و در جهت تکمیل آن گام برداریم.

همانطور که در مقالات قبلی از جمله مقاله ی انجام پایان نامه به بخش های مختلف پایان نامه اشاره کردیم, تمامی پژوهش های دانشگاهی ماهیت یکسانی دارند و تنها تفاوت آن ها نحوه چیدمان مطالب در آن می باشد که این قالب از سوی دانشگاه تعریف و مشخص شده است.

در اینجا به نکاتی از نحوه نگارش و جمع آوری پروژه ها اشاره می کنیم:

ابعاد کاغذ استفاده شده باید A4 باشد.

در تمامی صفحات فقط از یک روی کاغذ استفاده شود.( یک رو باشد. )

ترتیب قرار گرفتن عناوین در صفحه آغازین به ترتیب:  نام دانشگاه در حال تحصیل" گرایش و رشته " , " عنوان پروژه " , " استاد مربوطه " , " گرد آورنده  یا دانشجو " سال وفصل

ترتیب صفحات طبق فرمت چیده شده باشد.

رعایت فاصله های حاشیه

ثابت بودن فونت و سایز به کار رفته

رعایت فونت ها ی تاکید شده برای حروف فارسی و انگلیسی

شماره گذاری عناوین

رعایت فاصله ی خط ها ( single )

رعایت فاصله ی کلمات ( invisible space )

رعایت فاصله ی بین علائم

خلاصه ی پروژه بین 250 تا 300 کلمه باشد.

و سایر نکات نگارشی که در فرمت دانشگاه تعریف شده است.

 

نویسنده: حاجی زاده

منبع: editexperts.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی