پایان نامه

انجام پایان نامه - پایان نامه کارشناسی ارشد- پایان نامه دکترا

پایان نامه

انجام پایان نامه - پایان نامه کارشناسی ارشد- پایان نامه دکترا

شرکت ادیت اکسپرتس ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به پایان نامه,پایان نامه کارشناسی ارشد,پایان نامه دکترا و .. در سراسر ایران

پیوندها

پایان نامه | پایان نامه - دفاع پایان نامه دانشگاه

editexperts edex | يكشنبه, ۲۰ تیر ۱۳۹۵، ۰۴:۰۷ ب.ظ

دفاع دانشگاه و نکاتی درباره ی آن

دفاع پایان نامه دانشگاه و اهمیت پایان نامه

دانشجویان تمام رشته های دانشگاهی جهت اخذ مدرک دوره ی ارشد و دکتری ملزم به ارائه ی پایان نامه و دفاع دانشگاه در پایان دوره تحصیل می باشند که این امر جزء ضروری ترین و پراهمیت ترین امور جهت رشد و پیشرفت هر چه بهتر دانشجو و جهت گیری مثبت وداشتن آینده ای بهتر و روشن تر می باشد.

 

 

دفاع دانشگاه و کسب مهارت برای انجام آن

دانشجو پس از  گذراندن دروس مربوط به رشته موردنظر در مقطع ارشد و یا دکتری برای اثبات توانایی و مهارت فردی در رشته خود باید موضوعی را انتخاب کرده و به تهیه و تنظیم آن بپردازد, به همین دلیل طی دوره ی تحصیل خود با دروس مرتبط با نحوه ی نگارش و تدوین که همان شیوه ارائه ی علمی و فنی  مطالب و نحوه جمع آوری مطالب و استخراج آن ها می باشد, آشنا شده و پروژه های متعددی در حین تحصیل انجام داده و برای ارائه ی یک پروژه و یا طرح به صورت کتبی و شفاهی و همچنین دفاع پایان نامه تجربه کسب می کند و برای جلسه ی دفاع دانشگاه خود آماده می شود.

دفاع پایان نامه دانشگاه و نکات مهم در ارائه ی آن

پس از انتخاب موضوع و تایید آن توسط استاد راهنما و اتمام پایان نامه یا رساله, دانشجو باید برای جلسه دفاع پایان نامه و توضیح نحوه ی گردآوری مطالب, استخراج مطالب, روش  انجام, نرم افزار های استفاده شده ,منابع و... در جلسه ای به نام دفاع پایان نامه دانشگاه حضور پیدا کند و در این جلسه به توضیحات بپردازد.

برای انجام این کار باید فایل ارائه یا همان powerpoint مربوط به دفاع پایان نامه آماده شده باشد تا از آن در این جلسه ی مهم استفاده شود, در این فایل نباید تمام جزییات و مطالب موجود در پژوهش آورده شود چرا که مدت زمان این جلسه کوتاه است و به همین دلیل باید مطالب کوتاه, مختصر, جامع و مفید باشد و در آن کلیاتی از مراحل انجام و نرم افزار ها و هدف و غیره شرح داده شود. برای آمادگی  و عدم استرس در جلسه دفاع دانشگاه و همچنین موفقیت در آن کافی ست قبل از جلسه مطالب را مرور کرده و چندین بار برای خود تکرار کرده و لیستی از سوالات احتمالی اساتید و داوران را یادداشت کرده و پاسخ دهیم.

 

نویسنده: حاجی زاده

منبع: editexperts.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی