پایان نامه

انجام پایان نامه - پایان نامه کارشناسی ارشد- پایان نامه دکترا

پایان نامه

انجام پایان نامه - پایان نامه کارشناسی ارشد- پایان نامه دکترا

شرکت ادیت اکسپرتس ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به پایان نامه,پایان نامه کارشناسی ارشد,پایان نامه دکترا و .. در سراسر ایران

پیوندها

پایان نامه | پایان نامه - پروپوزال ارشد

editexperts edex | شنبه, ۱۹ تیر ۱۳۹۵، ۱۰:۲۷ ق.ظ

پروپوزال ارشد چیست؟

همانطور که در مقاله قبل تحت عنوان پروپوزال نمونه درباره ی طرح اولیه یک پروژه  صحبت شد, پروپوزال ارشد نیز یکی از پروپوزال هایی می باشد که دانشجو برای فارغ التحصیل شدن در رشته ی دانشگاهی خود قبل از شروع پایان نامه می نویسد.

 

 

پروپوزال ارشد و شیوه ارائه مطالب آن

تمامی دانشجویان در رشته های مختلف دانشگاهی در مقطع ارشد و دکتری ملزم به ارئه ی پروپوزال ارشد در مقطع ارشد و پروپوزال دکتری در مقطع دکتری می باشند,دانشجوی دوره ی ارشد در زمان پایان تحصیل و اخذ مدرک کارشناسی باید توانایی نگارش و ارائه ی پروپوزال خود را داشته باشد چرا که پس از گذراندن مراحل تحصیلی و یادگیری دروس مرتبط با شیوه ارائه ی  مطالب و نگارش پایان نامه, روش جمع آوری  اطلاعات و نحوه نوشتن آن آشنا شده است.

پروپوزال ارشد و اهمیت آن

نوشتن و ارائه ی طرح اولیه در تمام فرآیند های  پروژه محور از جمله پایان نامه, یکی از فنون اصلی و بنیانی در آغاز کار می باشد چون این طرح اصلی از یک پروژه ی بزرگ است و نقش اساسی و مهم راهنما را ایفا می کند, هرچه طرح اولیه دقیق تر و دارای کلیات بیشتری باشد نتیجه ی بهتری خواهد داد.

برخی از دانشجویان با طرز فکری اشتباه برای نوشتن یک پروپوزال ارشد پیش می روند و آن هم این می باشد که در آن به  توضیح تمام جزییات و اصلاحات جدیدی که به کار رفته و یا تاکنون با آن مواجه نشده اند می پردازند و  تصور می کنند اگر راجع به مطالب و عناوین, بیشتر توضیح دهند طرح کامل تری خواهند داشت و سریع تر مورد تایید قرار خواهد گرفت که این تصور و ذهنیتی اشتباه می باشد, چرا که مخاطب این طرح, استاد راهنما می باشد و با اکثر اصلاحات آشنا است پس لزومی به نوشتن طرح حجیم با صفحات فراوان نیست.

 

نویسنده: شایگان

منبع: editexperts.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی