پایان نامه

انجام پایان نامه - پایان نامه کارشناسی ارشد- پایان نامه دکترا

پایان نامه

انجام پایان نامه - پایان نامه کارشناسی ارشد- پایان نامه دکترا

شرکت ادیت اکسپرتس ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به پایان نامه,پایان نامه کارشناسی ارشد,پایان نامه دکترا و .. در سراسر ایران

پیوندها

پایان نامه | پایان نامه - نرم افزار متلب

editexperts edex | سه شنبه, ۱۵ تیر ۱۳۹۵، ۱۲:۱۸ ب.ظ

نرم افزار متلب چیست؟

کلمه متلب در نرم افزار متلب که نام انگلیسی آن نرم افزار matlab می باشد, مخفف و اختصاری از کلمه MATrix LABoratory است و همانطور که از نام آن مشخص است این نرم افزار برای محاسبات عددی و نوشتن و تکمیل پایان نامه کاربرد دارد.

 

 

نرم افزار متلب در دسته ی زبان های برنامه نویسی نسل چهار یا همان 4GL می باشد و هدف از ایجاد این نرم افزار ها گسترش و توسعه ی تجاری و تبلیغاتی می باشد  و بیشتر نرم افزار های طراحی شده در این نسل نقش مهندسی سیستم را ایفا می کنند.

نرم افزار های طراحی شده ی مربوط به 4GL ها هزینه، زمان گسترش و توسعه نرم‌افزار را کمتر می کنند.

نرم افزار متلب و عملکرد آن

با توجه به اینکه این نرم افزار مربوط به محاسبات و ریاضی است ماتریس محور بوده و عددهای منفرد را هم به شکل یک ماتریس در نظر می گیرد.

استفاده و کار با موارد ماتریسی در این نرم افزار بسیار آسان  و ساده می باشد, در واقع در این نرم افزار تمام ورودی ها و داده ها در قالب یک ماتریس حفظ می شوند.

یکی دیگر از ویژگی های این نرم افزار این است که علاوه بر توابع از پیش تعرف شده ی برنامه, کاربر می تواند در آن تابع های جدید نیز تعریف کند.

نرم افزار متلب و محیط کاربری آن

نرم افزار متلب به دلیل قوی بودن رابط گرافیکی کاربر یاهمان GUI که مخفف Grafical User Interface می باشد محیط کاربر پسندی نیز دارد, در واقع این مشخصه ها که شامل مکالمات و دیالوگ های موجود در محیط این نرم افزار است باعث می شود تا کاربری که با این محیط  در ارتباط است رابطه ی بهتری از نظر دیداری و قابل رویت بودن نرم افزار داشته باشد و با افزایش زمان کار با آن احساس خستگی نکند.

مانند دیالوگ‌هایی که در محیط‌های ویژوال مانند بیسیک و C وجود دارند، در متلب امکان‌پذیر است. این قابلیت، ارتباط بهتری را میان برنامه‌های کاربردی نوشته‌شده با متلب و کاربران برقرار می‌کند.

از نرم افزار متلب در پایان نامه رشته های مختلف از قبیل: مهندسی کامپیوتر, مهندسی مکانیک, مهندسی برق, مهندسی صنایع, آمار و ریاضی و ... به دفعات استفاده می شود.

 

نویسنده: ملکی

منبع: editexperts.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی