پایان نامه

انجام پایان نامه - پایان نامه کارشناسی ارشد- پایان نامه دکترا

پایان نامه

انجام پایان نامه - پایان نامه کارشناسی ارشد- پایان نامه دکترا

شرکت ادیت اکسپرتس ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به پایان نامه,پایان نامه کارشناسی ارشد,پایان نامه دکترا و .. در سراسر ایران

پیوندها

چرا فصل نتیجه گیری مهم است

editexperts edex | شنبه, ۱۳ تیر ۱۳۹۴، ۱۲:۲۴ ب.ظ

قطعا از مهم ترین فصل های هر پایان نامه، فصل نتیجه گیری است چرا گه تمامی یافته ها و نتایج زحمات شما در این فصل بیان می شوند. 

چرا فصل نتیجه گیری مهم است


فصل نتیجه گیری از دو بخش کلی تشکیل می شود:
بخش اول: یافته های تحقیق
بخش دوم: پیشنهادها
 گاهی اوقات ، محدودیت ها و مشکلات تحقیق هم به این فصل و در قالب بخش سوم اضافه می شوند.


یافته های تحقیق


همه ی آنچه که از کار شما حاصل شده به عنوان نتایج و یافته های حاصل از  پژوهش  شما در این بخش ارائه می شود. توجه به یک نکته بسیار ضروری است و اینکه انسجام و ارتباط مطالب در تمامی فصل ها باید به چشم بخورد و این ارتباط به طور خلاصه باید از فصل اول تا فصل نتیجه گیری آورده شود تا خواننده با مطالعه ی این فصل به تصویری کلی از آنچه شما انجام داده اید رسیده و در نهایت بداند که شما به چه دستاوردی رسیده اید.


پیشنهادهای تحقیق


حال که دستاورد های حاصل از پژوهش  خود را ارائه دادید لازم است با توجه به آنچه که بدست آورده اید، پیشنهادات و راه کارهایی را برای محققین و پژوهش گرانی که تمایل به ادامه ی کار شما دارند ارائه دهید. همان طور که اشاره شد، در فصل نتیجه گیری می توان به محدودیت هایی که در انجام تحقیق بوده  نیز اشاره داشت. محدودیت ها عواملی هستند که در مسیر جمع آوردی داده ها و یا تمامی قسمت های انجام یک پایان نامه با آنها رو به رو بوده ایم که شامل دو بخش کلی است: 
الف – محدودیت های در اختیار محقق
لازم است بدانید که محقق با انتخاب نوع تحقیق، ابزارها و روش های گردآوری اطلاعات، ابزارها و نرم افزارهای تجزیه و تحلیل داده ها، فرضیات و سوالاتی که در طرح پژوهش  خود مطرح می کند می تواند انواع محدودیت ها را در روند انجام  پژوهش  ایجاد کند. لذا توصیه می شود در این خصوص نهایت دقت، بررسی و مطالعه انجام گرفته و بهترین ها و در دسترس ترین ها برای انجام پژوهش انتخاب و اجرا شود.
ب – محدودیت های خارج از اختیار تحقیق
عوامل محیطی، محدودیت در تامین اعتبار و بودجه ی طرح، محدودیت در تامین امکانات، نظرات اساتید راهنما و مشاور که ممکن است در پاره ای از موارد با نظرات دانشجو هم سو نبوده و ... می توانند از محدودیت هایی باشند که از اختیار محقق خارج است.

منبع: چرا فصل نتیجه گیری مهم است

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی