پایان نامه

انجام پایان نامه - پایان نامه کارشناسی ارشد- پایان نامه دکترا

پایان نامه

انجام پایان نامه - پایان نامه کارشناسی ارشد- پایان نامه دکترا

شرکت ادیت اکسپرتس ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به پایان نامه,پایان نامه کارشناسی ارشد,پایان نامه دکترا و .. در سراسر ایران

پیوندها

پایان نامه مهندسی شیمی

editexperts edex | سه شنبه, ۲۶ خرداد ۱۳۹۴، ۰۸:۳۸ ق.ظ

انجام پایان نامه مهندسی شیمی

رشته مهندسی شیمی باعث پیشرفتهای عظیمی در بخشهایی مانند نیروگاهها, پتروشیمی, صنایع پلیمر, صنایع شیمیایی معدنی و .... شده است. این رشته گرایشهای متفاوتی از جمله صنایع نفت و گاز, بیو تکنولوژی, نانو تکنولوژی, مهندسی فرایند و ... می باشد و در مقطع کارشناسی ارشد گرایشهای متفاوتتری دارد.یک مهندس شیمی فرصتهای شغلی زیادی دارد برای مثال می تواند به عنوان مهندس تولید در کارخانه های تولیدی کار کند و یا به عنوان مهندس مشاور در شرکتهای مشاور فعالیت کند. یکی از امتیازات این رشته این است که دانشجو در این رشته هم مهندسی شیمی و هم مهندسی مکانیک را می آموزد و به این علت می تواند آینده شغلی خوبی داشته باشد.

پایان نامه مهندسی شیمی


یک مهندس شیمی می تواند کشفیات علمی مفیدی انجام دهد و آنها را به مرحله تولید برساند. این رشته در زندگی روزمره ما تاثیر بسیار زیادی دارد. برای مثال هرآنچه ما استفاده می کنیم ( مانند پلاستیک, پارچه و لوازم شیمیایی, آرایشی و دارو و ...) به خاطر تلاش مهندسین شیمی و شیمیدانها بوده است.
یک مهندس شیمی باید در دروس فیزیک, شیمی و ریاضی قوی باشد. دروس اصلی این رشته شامل مباحث موازنه, انتقال حرارت, انتقال جرم, کنترل فرایندها, ترمودینامیک, مکانیک سیالات و ... می باشد.
در گرایش پالایش, مهندسین به تبدیل نفت خام و فراورده های  نفتی, در گرایش پتروشیمی نیز به تولید پلیمرهای خام و محصولات پتروشیمی می پردازند. گرایش صنایع گاز شامل انجام عملیات استخراج, پالایش و انتقال گاز می باشد. گرایش بهره برداری رشته و مبحثی مستقل است که در آن  به کارهایی از قبیل اکتشاف نفت و مخازن هیدروکربنی می پردازند.
انجام پایان نامه و یا رساله رشته مهندسی شیمی بستگی به عوامل متفاوتی دارد. دانشجو ابتدا باید در رابطه با رشته خود تحقیقاتی مفصل و با دقت انجام دهد و موضوع مورد علاقه اش را پیدا کرده, از منابع علمی جدید و به روز استفاده کند و درباره پیشینه و تاریخچه آن جستجو کند. در ابتدا می تواند از رساله های دکترا و پایان نامه ارشد دانشجویان دیگر کمک بگیرد تا با نحوه نگارش پایان نامه آشنا شود. نمونه هایی از موضوعات پایان نامه این رشته را در زیر می توانید مشاهده نمایید :
- -نقص و خطاهای توربین های بادی و مطالعه عوامل نامعلوم
-استفاده از مواد کربنی  در دارو ها و درمان سرطان
-مطالعه ای در زمینه نیروی بسط دهنده خروجی در پالایشگاهها و مدار رانکین
-توسعه و توصیف اختصاصی شیشه سیلیکا با استفاده از روش تبخیر شیمیایی
-ساختار و شاخصه های نانوفیبرهای کربنی و استفاده از آنها در کاتالیزگرهای الکتریکی

منبع: پایان نامه مهندسی شیمی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی