پایان نامه

انجام پایان نامه - پایان نامه کارشناسی ارشد- پایان نامه دکترا

پایان نامه

انجام پایان نامه - پایان نامه کارشناسی ارشد- پایان نامه دکترا

شرکت ادیت اکسپرتس ارائه دهنده تمامی خدمات مربوط به پایان نامه,پایان نامه کارشناسی ارشد,پایان نامه دکترا و .. در سراسر ایران

پیوندها

پایان نامه اقتصاد- بازده حقوق صاحبان سهام

editexperts edex | چهارشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۵، ۰۲:۵۰ ب.ظ

پایان نامه اقتصاد- بازده حقوق صاحبان سهام

بازده حقوق صاحبان سهام (ROE) یا بازده سهام، یکی از مهمترین معیارهای ارزیابی سهام درپایان نامه اقتصاد است. بازده سهام از طریق  تقسیم‌ نمودن سود خالص بر ارزش سهام محاسبه می‌شود. استفاده از این کمیت در ارزیابی عملکرد مالی، به ویژه سودآوری، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

                                                                                                                                                                                                                                                                                                     

 

بازده سهام تنها به عنوان یک معیار سودآوری به کار نمی‌رود و می‌تواند بازدهی کلی یک کسب و کار را مشخص کند. به طوری که هر چه این کمیت بزرگتر باشد، می‌توان گفت که کسب و کار مربوطه بهتر عمل کرده است.

در پایان نامه اقتصاد گفته می‌شود که عموما مقایسه‌ی بازده سهام باید بین شرکتهای فعال در یک صنعت انجام شود. همچنین ممکن  است ارزش دفتری سهام یک شرکت منفی باشد و در این صورت بهتر است از بازده سرمایه‌گذاری به جای بازده سهام به منظور ارزیابی عملکرد مالی استفاده شود. محاسبه‌ی بازده حقوق صاحبان سهام با استفاده از ترازنامه به سادگی قابل انجام است. بازده سهام غالبا برای یک سال اندازه‌گیری شده و بعضا به صورت درصدی از ارزش خالص (net worth) شرکت نشان داده می‌شود. این کمیت به عنوان یکی از ارکان اصلی در صورت مالی یک شرکت ظاهر می‌شود و از این رو به طور گسترده در پایان نامه اقتصاد مورد مطالعه قرار می‌گیرد. بازده سهام به طور مستقیم یا غیر مستقیم با بسیاری از دیگر شاخصهای ارزیابی مالی از جمله قیمت سهام، سود سهام، ارزش سهام و ریسک سرمایه‌گذاری ارتباط دارد، به طوری که رویکردهای متعددی به منظور تحلیل اثرات متقابل آن بر سایر شاخصهای مالی به کار می‌رود. 

انجام پایان نامه اقتصاد 

سفارش پایان نامه اقتصاد

مقاله Isi

  • editexperts edex

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی